ფოსფატები.

ორგანიზმში ფოსფატების ბალანსს თირკმელები, ძვლები და ნაწლავები უზრუნველყოფს. ამ ნივთიერებებზე ბევრი მნიშვნელოვანი ფუნქციაა დამოკიდებული. მაგალითად, ფოსფატები შედის იმ მოლეკულების შემადგენლობაში, რომლებსაც ორგანიზმში ენერგიის წარმოქმნა აკისრია (ატფ – ადენოზინტრიფოსფატი და ადფ – ადენოზინდიფოსფატი). ჰიპერფოსფატემია, სისხლში ფოსფატების სიჭარბე, შესაძლოა გამოიწვიოს: კალციუმის დაბალმა დონემ; თირკმლის ქრონიკულმა დაავადებამ; სუნთქვის გაძნელების რთულმა ფორმამ; პარათირეოიდული ჯირკვლების [სრულად ნახვა]

onolimpic

ქლორი.

ქლორი აუცილებელია სხეულში სითხის ბალანსის შესანარჩუნებლად. ჰიპერქლორემია, სისხლში ქლორის მაღალი შემცველობა, შესაძლოა გამოწვეული იყოს: ძლიერი დეჰიდრატაციით; თირკმლის უკმარისობით; დიალიზით. როგორ ვლინდება მაღალი არტერიული წნევა; კუნთების სისუსტე და სპაზმი; არითმია (გულის რიტმის დარღვევა); კონცენტრაციის უნარის დაქვეითება; დაბუჟება; ყურების შუილი; კრუნჩხვა. ჰიპოქლორემია, სისხლში ქლორის დაბალი შემცველობა, შესაძლოა თან ახლდეს: კვების დარღვევას, მაგალითად, [სრულად ნახვა]

onolimpic

ნატრიუმი.

ნატრიუმი საჭიროა ორგანიზმში სითხის ბალანსის შესანარჩუნებლად, რადგან იგი აკავებს წყალს. ნატრიუმის შემცველობაზეა დამოკიდებული ნერვული ფუნქციების რეგულირება და კუნთების შეკუმშვა. ჰიპერნატრიემია სისხლში ნატრიუმის სიჭარბეა, ჰიპერნატრიემია შესაძლოა გამოიწვიოს: წყლის არაადეკვატურმა მოხმარებამ; ძლიერმა დეჰიდრატაციამ; სითხის უხვმა კარგვამ, მაგალითად, გახანგრძლივებული ღებინების, დიარეის, ოფლიანობის ან სასუნთქი სისტემის პათოლოგიის გამო; ზოგიერთი მედიკამენტით, მაგალითად, კორტიკოსტეროიდებით მკურნალობამ. სისხლში [სრულად ნახვა]

onolimpic

კალიუმი.

კალიუმი აუცილებელია გულის მუშაობისთვის, უზრუნველყოფს ნერვული ქსოვილებისა და კუნთების სწორ მუშაობას. ჰიპერკალიემია სისხლში კალიუმის სიჭარბეა, ჰიპერკალიემიის მიზეზებია: ძლიერი დეჰიდრატაცია; თირკმლის უკმარისობა; მწვავე აციდოზი, რომელიც მოიცავს დიაბეტურ კეტოაციდოზს; ზოგიერთი მედიკამენტი. წესისამებრ, ანტიჰიპერტენზიული საშუალებები და დიურეტიკები (შარდმდენები); თირკმელზედა ჯირკვლის უკმარისობა, როდესაც ჰორმონ კორტიზოლის დონე ძალიან დაბალია. ჰიპერკალიემიის სიმპტომებია: ღებინება; დაღლილობა; კუნთების სისუტე; [სრულად ნახვა]

onolimpic

ბოსტნეული.

ბოსტნეული  კვების რაციონის შეუცვლელი პროდუქტია. ბოსტნეული დღეში 2-3 ჯერ უნდა გქონდეთ რაციონში. ის არის ვიტამინების და მიკროელკემენტების წყარო. იმის გამო, რომ ბოსტნეულში ბევრი უჯრედისია, მასში შემავალ ნახშირწყლებს ორგანიზმი ხანგრძლივად აითვისებს. ამიტომ უმჯობესია ორგანიზმს ნახშირწყლები მივაწოდოთ ბოსტნეულიდან, რადგან მათი კალორაჟი უჯრედისთან ერთად ორგანიზმიდან გამოდის ტრანზიტის სახით. სახამებლის გარეშე ბოსტნეული: ფოთლოვანი კომბოსტო, [სრულად ნახვა]