რატომ არ უნდა ვჭამოთ შემწვარი საკვები.

ექიმები, დიეტოლოგები და ფიტნეს ინსტრუქტორები გვირჩევენ, რომ ვჭამოთ მოხარშული და არა შემწვარი საკვები. მცდარია მოსაზრება, რომ გასახდომად მთავარია იყოს კალორიების დეფიციტი და მნიშვნელობა არ აქვს რას ვჭამთ, მოხარშულს თუ შემწვარს, კალორიები მათ ხომ ერთნაირი აქვთ. ჩვენ გვაქვს ორგანო – ღვიძლი, რომელიც უამრავ სხვა ფუნქციებთან ერთად ახდენს ორგანიზმის გაფილტვრას ყველანაირი ნაგავისგან, [სრულად ნახვა]

onolimpic

ვჭამ ცოტას, მაგრამ მაინც ვერ ვიკლებ წონაში. რისი ბრალია დიდი მუცელი.

ადამიანი იმატებს წონაში მაშინ, როცა იღებს იმაზე მეტ კალორიას, ვიდრე ხარჯავს. მაგრამ არსებობს ისეთი მდგომარეობაც, როცა ადამიანი ჭამს ცოტას, მაგრამ მაინც იმატებს წონაში. ამის მიზეზებია: ჰორმონალური ცვლილებები – ჰორმონალური ცვლილებები იწვევს მეტაბოლიზმის და წონის ცვლილებას. მაგ. თუ თქვენ მომატებული გაქვთ ფარისებრი ჯირკვალის ფუნქცია (ჰიპერთირეოზი), დაიკლებთ წონაში, ხოლო თუ დაქვეითებულია ფუნქცია [სრულად ნახვა]

onolimpic

საიდან იღებენ ენერგიას კუნთები.

ჩვენი კუნთები მუშაობენ მხოლოდ ატფ-ის ენერგიაზე. ნერვული იმპულსი ატფ-ს ხლიჩავს, ართმევს ფოსფატის ჯგუფს, შედეგად ვიღებთ ადფ-ს, ფოსფატის ჯგუფს და ენერგიას. ამ ენერგიას ვიყენებთ კუნთის შეკუმშვისათვის. ჩვენ ორგანიზმში ატფ-ის მარაგი არის ძალიან ცოტა, რომელიც გვყოფნის მხოლოდ 1-2 წამის განმავლობაში. ატფ-ის მოლეკულა არის მძიმე და ჩვენი ორგანიზმი ვერ იმარაგებს მას დიდი რაოდენობით, [სრულად ნახვა]

onolimpic

კუნთის ზრდა. დაგროვების და დაშლის თეორია.

კუნთის ზრდა მოცულობაში შესაძლებელია ჰიპერტროფიის (კუნთის ბოჭკოების გარშემოწერილობის ზრდა), ან ჰიპერპლაზიის (ბოჭკოების რაოდენობის ზრდა) ხარჯზე. ასევე შესაძლებელია ენერგეტიკული მარაგების (გლიკოგენის, კრეატინფოსფატის, წყლის და სხვ.) ზრდა. სამივე შემთხვევაში ჩვენ ვიზუალურად ვიზრდებით. როგორ მიმდინარეობს ცილის სინთეზი. ცილის სინთეზი – ეს არის პროცესი, როცა შენდება კუნთის ახალი ქსოვილები. წარმოიდგინეთ კუნთის უჯრედი, რომელსაც აქვს [სრულად ნახვა]

onolimpic

როგორი უნდა იყოს ვარჯიშის ინტენსიურობა კარდიო, ან ძალისმიერი დატვირთვისას.

დატვირთვა კარდიოა თუ ძალისმიერი, ამას განსაზღვრავს არა ვარჯიშის სახეობა (სირბილი, ველოსიპედი, სიმძიმეებით ვარჯიში), არამედ ის, თუ რა ინტენსივობისაა დატვირთვა, რა გზით სინთეზირდება ატფ კონკრეტულ შემთხვევაში. თუ ჩვენ დავრბივართ ძუნძულით, ეს არის კარდიო იმიტომ, რომ ინტენსიურობა არ არის მაღალი, ჩვენ სწრაფად არ გვჭირდება ატფ-ის დიდი რაოდენობა, ჩვენი კუნთები არ იჟანგება და [სრულად ნახვა]